promosi! promosi! terbaek!

Pages

Wednesday 8 June 2011

perempuan.

dear blog..

Assalamualaikum.

semalam aku tak dapat tidoQ sebab banyak benda yang aku pikiQ. banyak sangat. ermmm. salah satu nya pasai perempuan. setelah aku pikiQ pikiQ aku renungkan.. ya Allah susah nya nak jadi perempuan dan lagi susah nak jadi perempuan yang sempurna.

dari lahir hingga lah dewasa banyak benda yang perempuan kena jaga dan salah satu nya MARUAH. bermula dari kecil kita kena dah di didik dan diajar supaya menjaga perangai, abad dan percakapan kita dengan orang yang lebih dewasa sebab nak jaga MARUAH ibu bapa kita. dan bila meningkat remaja pulak kita kena jaga tingkah laku, pemakaian dan MARUAH diri kita. Selepas kahwin lagi lagi lagi lagi lah tercabar tahap kesabaran kita untuk menjadi isteri yang solehah dan taat pada suami. kita kena jaga macam macam pasai husband kita. dan paling paling paling penting kita kena jaga MARUAH suami kita. penat tak jadi perempuan? takkan sebab tu lah martabat perempuan tinggi.

aku berdoa semoga aku mampu harungi semua dugaan yang diberikan oleh-Nya. kadang-kadang aku rasa macam dah give up gila. tapi aku tau Allah s.w.t berikan aku dugaan sebab Dia tau aku boleh melaluinya. alhamdulillah.

*start hari ni aku akan jadi JK (jiwa kacau)

tQ :)

1 comment: